V tamním HistoryParku na děti čekal bohatý dvou a půl hodinový program. Děti se rozdělily do tří skupin a postupně si obešly a především vyzkoušely aktivity na 3 stanovištích.
První stanoviště se nazývalo Terénní archeolog a bylo zaměřené na to, jak odkrýt pravěké nálezy, aniž by došlo k jejich poškození. Pomocí nástrojů pak děti odkrývaly vykopávky a určovaly, o jaké nálezy se jedná.
Další stanoviště neslo název Experimentální archeolog a žáci se zde zaměřili na výrobu hliněných nádob, sošek a dalších výrobků. Využívali při tom hrnčířské nástroje a materiály (podložka, váleček, šlikr, hrnčířská čepel, struna a vykrajovátka).
Stanoviště Stroj času provedlo naše žáky životem v pravěku od doby kamenné až po dobu římskou. Děti si vyzkoušely střílet z luku či například ulovit mamuta.
Počasí nám přálo a děti si kromě vlastních výrobků odnesly i řadu zážitků a vědomostí.